Debug VR

Virtual Reality

Project  Graduation
Year— 2016

De manier waarop men naar virtual reality kijkt, is dat virtuele omgevingen vooral gebaseerd zijn op de realiteit zoals we die kennen. De fysieke wereld en huidige digitale conventies bepalen het ontwerp en interactie van VR. Dit is het probleem dat we zagen en is ons uitgangspunt geworden voor dit project.

Er zijn zoveel meer mogelijkheden voor VR dan we ons op dit moment kunnen voorstellen. Zonder de limieten van ruimte, locatie en wetten der natuur, zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar dit is tegelijk wat het ook zo moeilijk maakt, om nieuwe mogelijkheden te bedenken moet je je iets voor kunnen stellen wat nog niet bestaat. Maar dit is dan ook waar de kracht van de ontwerper ligt.

“de VR homepage”

Dit is de ruimte waar je begint in ons VR project, een 360-graden homepage als het ware. Hier kun je een kijkje nemen in de verschillende beschikbare werelden die vanaf hier toegankelijk zijn

De VR omgevingen

Uit dit research project hebben we de meest interessante data geselecteerd om een virtuele ervaring van te maken. Deze zijn functioneel en focussen op de conventies en taal van VR. Andere omgevingen zijn wat meer meta-filosofisch; hoe of wat definieert een virtuele ruimte? Of van wie is deze virtuele ruimte?

...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!